Στα “τάρταρα” η εισπραξιμότητα φόρων το 2015, στα ύψη τα “φέσια” στο Δημόσιο. Τα μελανά σημεία και οι προτάσεις του Ταμείου για αύξηση εσόδων. Ελπίδα ρευστότητας από ΕΚΤ. Η επιβολή νέων ή η αύξηση φόρων κάθε άλλο παρά έχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα, όπως αποδεικνύει και μελέτη του ΔΝΤ. Μαθηματικά οδηγούν απλώς σε άδεια ταμεία και κατ΄ επιλογήν αλλά και κατ΄ ανάγκη, σε έναν φαύλο κύκλο, επιβολής άλλων-νέων φόρων, απομυζώντας τα εισοδήματα των συνεπών φορολογουμένων, χωρίς όμως να αυξάνονται τα δημόσια έσοδα ή να γεμίζει ο κρατικός κορβανάς, αλλά αντιθέτως γιγαντώνοντας τις ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο. Σύμφωνα με την έρευνα του Νομισματικού Ταμείου, που φέρνει στο φως η Καθημερινή, η εισπραξιμότητα φόρων, που μειώνεται διαρκώς από το 2010 κι ύστερα, από την αρχή δηλαδή της φορολαίλαπας των μνημονίων,
το 2015, την χρονιά με τους υψηλότερους φορολογικούς συντελεστές, ανήλθε σε μόλις 45%. Στο «ναδίρ» η εισπραξιμότητα, στο «ζενίθ» τα …φέσια Δηλαδή για κάθε 100 ευρώ φόρου που επιβλήθηκαν πέρσι εισπράχθηκαν τα 45, ούτε τα μισά και όλοι ξέρουμε κατά κανόνα από πού: από μισθωτούς και συνταξιούχους, την ώρα που η φοροδιαφυγή ζει και βασιλεύει, μαζί της και η φοροαποφυγή και τα φέσια προς το Δημόσιο, από πραγματικά αδύναμους συμπολίτες μας, αλλά κι από μπαταχτσήδες της αγοράς. Πέρσι, παράλληλα με το αρνητικό ρεκόρ εισπραξιμότητας φόρων είχαμε – παρά τις ρυθμίσεις μέχρι και σε 100 δόσεις - νέο ρεκόρ, νέα έκρηξη των απλήρωτων φόρων και υποχρεώσεων προς το Δημόσιο, έχουν ξεπεράσει τα 87 δις ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο μισό ΑΕΠ της χώρας. Ο όγκος των χρεών προς το Δημόσιο όχι απλώς αποτελεί τον μεγαλύτερο στην Ευρωζώνη, αλλά είναι πολλαπλάσιος αυτού άλλων χωρών της ζώνης του ευρώ. Τα στοιχεία αυτά περιλαμβάνονται στην έκθεση του Νομισματικού Ταμείου για την βιωσιμότητα του χρέουςκαι τα στελέχη του Ταμείου τα χρησιμοποιούν ακόμη στις διαπραγματεύσεις για να καταδείξουν ότι η φοροκαταιγίδα είναι μπούμεραγνκ και όχι λύση για την επίτευξη υψηλών πρωτογενών πλεονασμάτων. Τα «μελανά σημεία» Μάλιστα, επισημαίνουν ως 3 σημεία που θα μπορούσαν να εκτονώσουν την κατάσταση: την μείωση των φορολογικών συντελεστών για τα υψηλότερα εισοδήματα, την μείωση του αφορολόγητο, από το όριο του οποίου σήμερα προστατεύονται περίπου οι μισοί Έλληνες, αλλά κυρίως από την καλύτερη απόδοση του μηχανισμού συλλογής εσόδων, ουσιαστικά δηλαδή πάταξης της φοροδιαφυγής, πεδίο στο οποίο κάθε άλλο παρά σημειώνονται διαχρονικά ουσιώδη αποτελέσματα. Με δόσεις» η εξόφληση χρεών του Δημοσίου Ελπίδα για εισροή ζεστού χρήματος (και στα δημόσια ταμεία), υπάρχει από την σταδιακή εξόφληση των χρεών του Δημοσίου προς ιδιώτες που θα γίνει μήνα-μήνα αφού ληφθούν η πρώτη και η δεύτερη υπο-δόση. Ο σχεδιασμός είναι να αποπληρώνονται οφειλές τουλάχιστον 600 εκατομμυρίων ευρώ προς ιδιώτες κι επιχειρήσεις. Στην αναμονή βρίσκονται συνταξιούχοι που περιμένουν τα εφάπαξ, φορολογούμενοι που περιμένουν επιστροφές φόρου κι επιχειρήσεις που περιμένουν επιστροφές ΦΠΑ κι εταιρείες που αναμένουν να πληρωθούν για προμήθειες ή παροχή έργου προς το Δημόσιο. Ο σχεδιασμός προβλέπει κατά περίπτωση εφάπαξ εξόφληση ή τμηματική καταβολή (μήνα-μήνα) των οφειλομένων. Οι πληροφορίες, που επικαλείται και η εφημερίδα Το Βήμα, αναφέρουν ότι θα γίνει κατά προτεραιότητα η εξόφληση στον ΕΟΠΥΥ, ο οποίος έχει και τα μεγαλύτερα χρέη. Θα ακολουθήσουν τα νοσοκομεία για να πληρώσουν προμηθευτές και εταιρείες και έπεται το Ταμείο Πρόνοιας των Δημοσίων Υπαλλήλων για τα εφάπαξ.Παράλληλα, η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων θα «τρέξει» ένα ευρύτατο πρόγραμμα συμψηφισμού χρεών του Δημοσίου με τυχόν ανείσπρακτες οφειλές ιδιωτών κι επιχειρήσεων από φόρους, εισφορές και πρόστιμα, με στόχο να γίνει «αμεσότερη και ευκολότερη» εξόφληση των υπολοίπων από φόρο εισοδήματος και ΦΠΑ. Ελπίδα για «φθηνότερο χρήμα» από την ΕΚΤ Ελπίδα τόνωσης της ρευστότητας στην αγορά υπάρχει και από την εξέλιξη της συνεδρίασης, της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, την Πέμπτη 2 Ιουνίου. Όλα δείχνουν ότι αν έχει δρομολογηθεί η ολοκλήρωση της αξιολόγησης μπορεί και από αυτήν την συνεδρίαση ο Μάριο Ντράγκι να εισηγηθεί και να γίνει δεκτή η επαναφορά του waiver για τα ελληνικά ομόλογα. Ουσιαστικά δηλαδή, να γίνονται ξανά δεκτά (κατ΄ εξαίρεση, λόγω της χαμηλής αξιολόγησης τους από τους διεθνείς οίκους) από την ΕΚΤ, ως εγγύηση για να παρέχει στις ελληνικές τράπεζες (κι αυτές με την σειρά τους στην πραγματική οικονομία) ρευστότητα με σημαντικά χαμηλότερο κόστος από αυτό του δανεισμού τους μέσω του ELA.
Via
το 2015, την χρονιά με τους υψηλότερους φορολογικούς συντελεστές, ανήλθε σε μόλις 45%. Στο «ναδίρ» η εισπραξιμότητα, στο «ζενίθ» τα …φέσια Δηλαδή για κάθε 100 ευρώ φόρου που επιβλήθηκαν πέρσι εισπράχθηκαν τα 45, ούτε τα μισά και όλοι ξέρουμε κατά κανόνα από πού: από μισθωτούς και συνταξιούχους, την ώρα που η φοροδιαφυγή ζει και βασιλεύει, μαζί της και η φοροαποφυγή και τα φέσια προς το Δημόσιο, από πραγματικά αδύναμους συμπολίτες μας, αλλά κι από μπαταχτσήδες της αγοράς. Πέρσι, παράλληλα με το αρνητικό ρεκόρ εισπραξιμότητας φόρων είχαμε – παρά τις ρυθμίσεις μέχρι και σε 100 δόσεις - νέο ρεκόρ, νέα έκρηξη των απλήρωτων φόρων και υποχρεώσεων προς το Δημόσιο, έχουν ξεπεράσει τα 87 δις ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο μισό ΑΕΠ της χώρας. Ο όγκος των χρεών προς το Δημόσιο όχι απλώς αποτελεί τον μεγαλύτερο στην Ευρωζώνη, αλλά είναι πολλαπλάσιος αυτού άλλων χωρών της ζώνης του ευρώ. Τα στοιχεία αυτά περιλαμβάνονται στην έκθεση του Νομισματικού Ταμείου για την βιωσιμότητα του χρέουςκαι τα στελέχη του Ταμείου τα χρησιμοποιούν ακόμη στις διαπραγματεύσεις για να καταδείξουν ότι η φοροκαταιγίδα είναι μπούμεραγνκ και όχι λύση για την επίτευξη υψηλών πρωτογενών πλεονασμάτων. Τα «μελανά σημεία» Μάλιστα, επισημαίνουν ως 3 σημεία που θα μπορούσαν να εκτονώσουν την κατάσταση: την μείωση των φορολογικών συντελεστών για τα υψηλότερα εισοδήματα, την μείωση του αφορολόγητο, από το όριο του οποίου σήμερα προστατεύονται περίπου οι μισοί Έλληνες, αλλά κυρίως από την καλύτερη απόδοση του μηχανισμού συλλογής εσόδων, ουσιαστικά δηλαδή πάταξης της φοροδιαφυγής, πεδίο στο οποίο κάθε άλλο παρά σημειώνονται διαχρονικά ουσιώδη αποτελέσματα. Με δόσεις» η εξόφληση χρεών του Δημοσίου Ελπίδα για εισροή ζεστού χρήματος (και στα δημόσια ταμεία), υπάρχει από την σταδιακή εξόφληση των χρεών του Δημοσίου προς ιδιώτες που θα γίνει μήνα-μήνα αφού ληφθούν η πρώτη και η δεύτερη υπο-δόση. Ο σχεδιασμός είναι να αποπληρώνονται οφειλές τουλάχιστον 600 εκατομμυρίων ευρώ προς ιδιώτες κι επιχειρήσεις. Στην αναμονή βρίσκονται συνταξιούχοι που περιμένουν τα εφάπαξ, φορολογούμενοι που περιμένουν επιστροφές φόρου κι επιχειρήσεις που περιμένουν επιστροφές ΦΠΑ κι εταιρείες που αναμένουν να πληρωθούν για προμήθειες ή παροχή έργου προς το Δημόσιο. Ο σχεδιασμός προβλέπει κατά περίπτωση εφάπαξ εξόφληση ή τμηματική καταβολή (μήνα-μήνα) των οφειλομένων. Οι πληροφορίες, που επικαλείται και η εφημερίδα Το Βήμα, αναφέρουν ότι θα γίνει κατά προτεραιότητα η εξόφληση στον ΕΟΠΥΥ, ο οποίος έχει και τα μεγαλύτερα χρέη. Θα ακολουθήσουν τα νοσοκομεία για να πληρώσουν προμηθευτές και εταιρείες και έπεται το Ταμείο Πρόνοιας των Δημοσίων Υπαλλήλων για τα εφάπαξ.Παράλληλα, η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων θα «τρέξει» ένα ευρύτατο πρόγραμμα συμψηφισμού χρεών του Δημοσίου με τυχόν ανείσπρακτες οφειλές ιδιωτών κι επιχειρήσεων από φόρους, εισφορές και πρόστιμα, με στόχο να γίνει «αμεσότερη και ευκολότερη» εξόφληση των υπολοίπων από φόρο εισοδήματος και ΦΠΑ. Ελπίδα για «φθηνότερο χρήμα» από την ΕΚΤ Ελπίδα τόνωσης της ρευστότητας στην αγορά υπάρχει και από την εξέλιξη της συνεδρίασης, της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, την Πέμπτη 2 Ιουνίου. Όλα δείχνουν ότι αν έχει δρομολογηθεί η ολοκλήρωση της αξιολόγησης μπορεί και από αυτήν την συνεδρίαση ο Μάριο Ντράγκι να εισηγηθεί και να γίνει δεκτή η επαναφορά του waiver για τα ελληνικά ομόλογα. Ουσιαστικά δηλαδή, να γίνονται ξανά δεκτά (κατ΄ εξαίρεση, λόγω της χαμηλής αξιολόγησης τους από τους διεθνείς οίκους) από την ΕΚΤ, ως εγγύηση για να παρέχει στις ελληνικές τράπεζες (κι αυτές με την σειρά τους στην πραγματική οικονομία) ρευστότητα με σημαντικά χαμηλότερο κόστος από αυτό του δανεισμού τους μέσω του ELA.
Via
from adieXodos.gr http://ift.tt/1VoKf3z
via IFTTT
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου