Κυριακή 30 Νοεμβρίου 2014

Τελικά γιατί κάνουμε δώρα στις γιορτές; Είναι ένδειξη αγάπης ή κάτι άλλο...Έχετε αναρωτηθεί;


Όταν δίνουμε ή δεχόμαστε ένα δώρο, νιώθουμε χαρά και ικανοποίηση... Σύμφωνα με τους ψυχολόγους, πρόκειται για έναν μη λεκτικό τρόπο επικοινωνίας, ενώ η «μετάφρασή» του ποικίλλει ανάλογα με την περίπτωση αλλά και το «ύφος» του δώρου. Κάθε χρόνο την περίοδο των γιορτών υπάρχει μια ατμόσφαιρα γεμάτη από διαφημίσεις προϊόντων και υπηρεσιών που οδηγούν τους ανθρώπους σε ένα καταναλωτικό και ενίοτε υπερκαταναλωτικό «σαφάρι». Έτσι, το κυρίαρχο μήνυμα των ημερών, που θεωρητικά είναι η αγάπη και προσφορά, μετατρέπεται σε ένα υλικό υποκατάστατο που προσδιορίζεται από επιδειξιομανείς κινήσεις, με αφετηρία τα δώρα. Γεγονός που απέχει απογοητευτικά πολύ από την ουσιαστική μαγεία των ημερών. Πίσω από τα χρωματιστά περιτυλίγματα και τις εντυπωσιακές συσκευασίες δώρων επικρατεί μια οικονομικού και όχι συναισθηματικού τύπου βαρύτητα, τόσο για εκείνον που προσφέρει ένα δώρο όσο και για τον παραλήπτη. Όπως μας εξηγούν οι ψυχολόγοι, δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις ,που εκείνος που επιθυμεί να χαρίσει ένα δώρο, επιθυμεί να εντυπωσιάσει με την χρηματική αξία αυτού που προσφέρει, ώστε να αποδείξει ότι, έχει οικονομική ευχέρεια και συνεπώς είναι κοινωνικά αποδεκτός και επιτυχημένος. Αφετέρου, εκείνος που περιμένει το δώρο είτε είναι ενήλικας ή παιδί συχνά προσδοκά να είναι ακριβό για να αισθανθεί σημαντικός και ιδιαίτερος. Το αποτέλεσμα είναι, να μη δίδεται η πρέπουσα σημασία στο συμβολικό νόημα αυτής της «επικοινωνίας», που κατά βάση σχετίζεται με την συναισθηματική ωριμότητα του να μπορούμε να χαρίζουμε και να δεχόμαστε θετικά αισθήματα. Ακόμα, υπάρχουν φορές που κάποιος προσφέρει ένα δώρο, εξαιτίας των ενοχών που μπορεί να αισθάνεται ή για να εκπληρώσει τυπικά μια κοινωνική υποχρέωση. Αν η επιλογή και η προσφορά του δώρου γίνεται γιατί πρέπει να ανταποκριθούμε σε κάποιες κοινωνικές υποχρεώσεις, τότε το δώρο χάνει τη συναισθηματική αξία.Έτσι λοιπόν, η σημασία του δώρου πρέπει να βρίσκεται στη διαδικασία επιλογής και προσφοράς και όχι στο αντικείμενο. Η προσωπική ταυτότητα του καθένα από εμάς διαφαίνεται μέσα από τα δώρα που επιλέγουμε, αφού χρησιμοποιούμε το γούστο μας, τις διαθέσεις μας και επενδύουμε ένα κομμάτι του ψυχισμού μας σε αυτό. Έτσι, το να αρνηθεί κάποιος ένα δώρο, είναι σαν να απαξιώνει αυτόν που του το χαρίζει. Η προσωπική αξία ενός δώρου είναι ιδιαίτερα σημαντική, προκειμένου να κατανοήσουμε τις προθέσεις εκείνου που το προσφέρει. Μας επιτρέπει να δούμε, αν αυτός που το χαρίζει, το επιλέγει ως προέκταση του εαυτού του, ελπίζοντας ότι ο παραλήπτης θα χαρεί και διά μέσου του δώρου θα τον θυμάται. Όσον αφορά τα παιδιά από τη βρεφική κιόλας ηλικία μαθαίνουν να λαμβάνουν δώρα από γονείς, συγγενείς και άλλα πρόσωπα του περιβάλλοντός τους. Όσο μεγαλώνουν, αντιλαμβάνονται αυτή τη προσφορά ως ένδειξη αγάπης και καλοσύνης, γεγονός που τα χαροποιεί. Το δώρο προς ένα μικρό παιδί είναι πάντοτε κάποιο παιχνίδι, γιατί αυτό θα το ευχαριστήσει, ενώ ταυτόχρονα θα παίξει σημαντικό ρόλο για την υγιή νοητική, ψυχική και συναισθηματική του ανάπτυξη.Σε κάθε περίπτωση πρέπει αν είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί στην επιλογή του δώρου για ένα παιδί. Είτε είμαστε γονείς, είτε θέλουμε να κάνουμε ένα δώρο σε κάποιο παιδί έχει σημασία να επιλέγουμε παιχνίδια που συμβαδίζουν με τη νοητική του ανάπτυξη. Τέλος, ακόμα και αν δεν έχουμε την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουμε πολλά δώρα στο παιδί, το μεγαλύτερο δώρο για ένα παιδί είναι η πραγματική αγάπη, αυτή που δεν παζαρεύεται, αλλά που μεταφράζεται με το ενδιαφέρον μας, με την επικοινωνία μας, με την κατανόηση και με το χρόνο που περνάμε μαζί του.



Via



www.adieX odos.gr






















from adieXodos.gr http://www.adiexodos.gr/2014/11/blog-post_140.html

via IFTTT

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου