Κεντρικό θέμα αντιπαράθεσης ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ αποτελεί η παιδεία και για το
λόγο αυτό η ΝΔ κατήγγειλε αντιμεταρρύθμιση... στην παιδεία σε σημερινή
ενημέρωση που πραγματοποιήθηκε από τον εκπρόσωπο Τύπου του κόμματος Κ.
Καραγκούνη, τον τομεάρχη Παιδείας Θόδωρο Φορτσάκη και τη συντονίστρια
Μορφωτικών Υποθέσεων Σοφία Βούλτεψη. Το πρώτο μέλημα της κυβέρνησης είναι να καταργήσει την αριστεία, να
επαναφέρει τον κομματισμό και τους αιώνιους φοιτητές καθώς και να
καταργήσει την αξιολόγηση, δήλωσε ο κ. Καραγκούνης. Ο κ. Φορτσάκης έκανε λόγο για αντιμεταρρύθμιση στο χώρο της παιδείας η
οποία στην ουσία είναι μία εξισωτική αντίληψη προς τα κάτω και ό,τι
εξέχει από το μέσο όρο θεωρείται στο πλαίσιο αυτό αρρωστημένο. Για να
τονίσει: «Πρόκειται για νεοαριστερίστικη αντίληψη και δεν έχει καμιά
σχέση με την παλαιά αριστερή αντίληψη για την αριστεία που ίσχυε και
στον κομμουνιστικό κόσμο» . Ο κ. Φορτσάκης έκανε εκτενή αναφορά στην
άρνηση της αξιολόγησης στην εκπαίδευση αναφερόμενος επίσης και στη
δημόσια διοίκηση ενώ όπως τόνισε επανήλθαν τα κομματικά κριτήρια. Η ΝΔ είναι λαϊκό κόμμα και ξέρει ότι τα πρότυπα σχολεία είναι τα
κολέγια των φτωχών. Δεν θα ανεχθούμε τα κολεγιόπαιδα της αριστεράς να
καταργήσουν τα κολέγια των φτωχών», δήλωσε χαρακτηριστικά η κ.Βούλτεψη. Σε non paper της ΝΔ τονίζεται: Με μια σειρά ρυθμίσεων η Κυβέρνηση
επιχειρεί μια πραγματική αντιμεταρρύθμιση στην Παιδεία: τροπολογίες στο
νόμο Κοντονή για την αθλητική βία, νόμος Κουράκη για τα σχολεία,
νομοσχέδιο Μπαλτά. Θίγονται όλες οι βαθμίδες: πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και ανώτατη. Δύο βασικές αρχές διέπουν αυτή την αντιμεταρρύθμιση: η άρνηση και κατάργηση της αξιοκρατίας και της αριστείας, η υπαγωγή της παιδείας στον κομματισμό με βάση την εξάρτησή της από πελατειακά και σωματειακά συμφέροντα. Η αντιμεταρρύθμιση αυτή έχει τέσσερα χαρακτηριστικά:
Οι ρυθμίσεις υπαγορεύονται από επιλογές καθαρά ιδεοληπτικές, χωρίς να έχει προηγηθεί καμία μελέτη. Οι ρυθμίσεις έχουν ένα χαρακτήρα αποσπασματικό, με την απουσία συνολικού σχεδιασμού.
Οι ρυθμίσεις επιβάλλονται χωρίς καμία πραγματική διαβούλευση.
Η Κυβέρνηση δεν έλαβε υπόψη την ισχυρότατη αντίδραση που εκδήλωσε η
συντριπτική πλειοψηφία των καθηγητών της σχολικής και πανεπιστημιακής
εκπαίδευσης και ο πνευματικός κόσμος της Χώρας στα προωθούμενα μέτρα. Eπιλεκτικά παραδείγματα ισοπέδωσης της παιδείας μας: Τα πρότυπα σχολεία όχι μόνο περιορίζονται υπερβολικά, αλλά ουσιαστικά
καταργούνται. Διότι παύει να υπάρχει επιλογή και αξιολόγηση των
διευθυντών, των καθηγητών και των μαθητών τους. Εμείς προτείναμε στη
Βουλή να διατηρηθούν και να αυξηθούν σταδιακά τα πρότυπα, ώστε να
υπάρχει ένα ανά νομό, όπως είχε αρχικά προβλεφθεί. Παράλληλα να υπάρχουν και πειραματικά σχολεία, όπου να επικρατεί η εισαγωγή μαθητών όχι με
εξετάσεις, όπως στα πρότυπα, αλλά με αντιπροσωπευτικό δείγμα. Οι Διευθυντές Σχολικών Μονάδων ορίζονται πλέον με βάση την ψήφο του
συλλόγου διδασκόντων και την προϋπηρεσία τους. Δηλαδή από τη μια μεριά
ενισχύεται η συνδιαλλαγή και οι πελατειακές σχέσεις, ενώ από την άλλη
υποβαθμίζεται η προσωπική αξία και οι επιδόσεις. Εμείς προτείναμε να
δημιουργηθεί στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης τμήμα παραγωγής
στελεχών διοίκησης της εκπαίδευσης. Στο μεταξύ να προωθηθούν
αξιοκρατικές διαδικασίες επιλογής μέσω ΑΣΕΠ. Το διδακτικό και ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων διαμορφώνεται
λεπτομερειακά από το νόμο, χωρίς συνολική μελέτη, με βάση τις επιθυμίες
και τις ανάγκες των διδασκόντων. Προηγούνται όμως οι ανάγκες των παιδιών μας. Εμείς προτείναμε να καθορίσει ο νομοθέτης τις γενικές αρχές και να εκπονηθούν τα προγράμματα από ανεξάρτητο επιστημονικό φορέα του
Υπουργείου Παιδείας. Η βάση στα σχολεία κατεβαίνει στο 9,5 για να διευκολυνθεί δήθεν η ροή
των μαθητών στη σχολική διαδρομή. Είναι σαν να θέλουμε να περιορίσουμε
τους αρρώστους όχι με θεραπεία αλλά ορίζοντας ό τι ο πυρετός αρχίζει στο 39. Εμείς προτείναμε να μην υποβιβάσουμε τα κριτήρια, αλλά να
ενισχύσουμε τους πιο αδύναμους. Επιστρέφουν άκριτα οι λεγόμενοι αιώνιοι φοιτητές. Ωστόσο οι
πανεπιστημιακές σπουδές πρέπει να ολοκληρώνονται σε τακτό χρονικό
διάστημα για να είναι επίκαιρες και δομημένες. Εμείς προτείναμε να δοθεί μία τελευταία ευκαιρία μόνο σε όποιον ενδιαφέρεται να ολοκληρώσει τις
σπουδές του σε σύντομο χρονικό διάστημα με επικαιροποίηση των μαθημάτων
του. Η διοίκηση των ΑΕΙ επιστρέφει στην απομόνωση και στην εσωστρέφεια.
Καταργούνται τα Συμβούλια Ιδρύματος, όπου συμμετείχαν πολλοί από τους
καλύτερους Έλληνες Καθηγητές του εξωτερικού και χάνουμε την πολύτιμη
εμπειρία τους, που μας παρείχαν εντελώς αφιλοκερδώς. Εμείς προτείναμε
αντί να καταργηθούν τα Συμβούλια Ιδρύματος να αξιολογηθεί η δράση τους
και να ληφθούν, όπου χρειάζεται, διορθωτικά μέτρα. Η εκλογή των Πρυτανικών και των άλλων Πανεπιστημιακών Αρχών επιστρέφει
στις χειρότερες μέρες εξάρτησης από κομματικούς και συνδικαλιστικούς
φορείς, μέσω της συμμετοχής σε αυτές φοιτητών και διοικητικών υπαλλήλων. Οι φοιτητές, όπως και οι διοικητικοί υπάλληλοι πρέπει να εκφράζονται
για τα πανεπιστημιακά ζητήματα που τους αφορούν, όχι όμως με συμμετοχή
στις εκλογές των οργάνων, αλλά με την εκλογή δικών τους αντιπροσώπων. Το άσυλο επιστρέφει στην παλιά του ρύθμιση, όπου η είσοδος στα
πανεπιστήμια επιτρέπεται σε όποιον θέλει να μπει. Ξέρουμε που είχε
οδηγήσει η κατάσταση αυτή. Εμείς προτείναμε η είσοδος να επιτρέπεται για λόγους μόνο πανεπιστημιακούς και να οργανωθεί ειδικό σώμα
πανεπιστημιακής φύλαξης.
Via
λόγο αυτό η ΝΔ κατήγγειλε αντιμεταρρύθμιση... στην παιδεία σε σημερινή
ενημέρωση που πραγματοποιήθηκε από τον εκπρόσωπο Τύπου του κόμματος Κ.
Καραγκούνη, τον τομεάρχη Παιδείας Θόδωρο Φορτσάκη και τη συντονίστρια
Μορφωτικών Υποθέσεων Σοφία Βούλτεψη. Το πρώτο μέλημα της κυβέρνησης είναι να καταργήσει την αριστεία, να
επαναφέρει τον κομματισμό και τους αιώνιους φοιτητές καθώς και να
καταργήσει την αξιολόγηση, δήλωσε ο κ. Καραγκούνης. Ο κ. Φορτσάκης έκανε λόγο για αντιμεταρρύθμιση στο χώρο της παιδείας η
οποία στην ουσία είναι μία εξισωτική αντίληψη προς τα κάτω και ό,τι
εξέχει από το μέσο όρο θεωρείται στο πλαίσιο αυτό αρρωστημένο. Για να
τονίσει: «Πρόκειται για νεοαριστερίστικη αντίληψη και δεν έχει καμιά
σχέση με την παλαιά αριστερή αντίληψη για την αριστεία που ίσχυε και
στον κομμουνιστικό κόσμο» . Ο κ. Φορτσάκης έκανε εκτενή αναφορά στην
άρνηση της αξιολόγησης στην εκπαίδευση αναφερόμενος επίσης και στη
δημόσια διοίκηση ενώ όπως τόνισε επανήλθαν τα κομματικά κριτήρια. Η ΝΔ είναι λαϊκό κόμμα και ξέρει ότι τα πρότυπα σχολεία είναι τα
κολέγια των φτωχών. Δεν θα ανεχθούμε τα κολεγιόπαιδα της αριστεράς να
καταργήσουν τα κολέγια των φτωχών», δήλωσε χαρακτηριστικά η κ.Βούλτεψη. Σε non paper της ΝΔ τονίζεται: Με μια σειρά ρυθμίσεων η Κυβέρνηση
επιχειρεί μια πραγματική αντιμεταρρύθμιση στην Παιδεία: τροπολογίες στο
νόμο Κοντονή για την αθλητική βία, νόμος Κουράκη για τα σχολεία,
νομοσχέδιο Μπαλτά. Θίγονται όλες οι βαθμίδες: πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και ανώτατη. Δύο βασικές αρχές διέπουν αυτή την αντιμεταρρύθμιση: η άρνηση και κατάργηση της αξιοκρατίας και της αριστείας, η υπαγωγή της παιδείας στον κομματισμό με βάση την εξάρτησή της από πελατειακά και σωματειακά συμφέροντα. Η αντιμεταρρύθμιση αυτή έχει τέσσερα χαρακτηριστικά:
Οι ρυθμίσεις υπαγορεύονται από επιλογές καθαρά ιδεοληπτικές, χωρίς να έχει προηγηθεί καμία μελέτη. Οι ρυθμίσεις έχουν ένα χαρακτήρα αποσπασματικό, με την απουσία συνολικού σχεδιασμού.
Οι ρυθμίσεις επιβάλλονται χωρίς καμία πραγματική διαβούλευση.
Η Κυβέρνηση δεν έλαβε υπόψη την ισχυρότατη αντίδραση που εκδήλωσε η
συντριπτική πλειοψηφία των καθηγητών της σχολικής και πανεπιστημιακής
εκπαίδευσης και ο πνευματικός κόσμος της Χώρας στα προωθούμενα μέτρα. Eπιλεκτικά παραδείγματα ισοπέδωσης της παιδείας μας: Τα πρότυπα σχολεία όχι μόνο περιορίζονται υπερβολικά, αλλά ουσιαστικά
καταργούνται. Διότι παύει να υπάρχει επιλογή και αξιολόγηση των
διευθυντών, των καθηγητών και των μαθητών τους. Εμείς προτείναμε στη
Βουλή να διατηρηθούν και να αυξηθούν σταδιακά τα πρότυπα, ώστε να
υπάρχει ένα ανά νομό, όπως είχε αρχικά προβλεφθεί. Παράλληλα να υπάρχουν και πειραματικά σχολεία, όπου να επικρατεί η εισαγωγή μαθητών όχι με
εξετάσεις, όπως στα πρότυπα, αλλά με αντιπροσωπευτικό δείγμα. Οι Διευθυντές Σχολικών Μονάδων ορίζονται πλέον με βάση την ψήφο του
συλλόγου διδασκόντων και την προϋπηρεσία τους. Δηλαδή από τη μια μεριά
ενισχύεται η συνδιαλλαγή και οι πελατειακές σχέσεις, ενώ από την άλλη
υποβαθμίζεται η προσωπική αξία και οι επιδόσεις. Εμείς προτείναμε να
δημιουργηθεί στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης τμήμα παραγωγής
στελεχών διοίκησης της εκπαίδευσης. Στο μεταξύ να προωθηθούν
αξιοκρατικές διαδικασίες επιλογής μέσω ΑΣΕΠ. Το διδακτικό και ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων διαμορφώνεται
λεπτομερειακά από το νόμο, χωρίς συνολική μελέτη, με βάση τις επιθυμίες
και τις ανάγκες των διδασκόντων. Προηγούνται όμως οι ανάγκες των παιδιών μας. Εμείς προτείναμε να καθορίσει ο νομοθέτης τις γενικές αρχές και να εκπονηθούν τα προγράμματα από ανεξάρτητο επιστημονικό φορέα του
Υπουργείου Παιδείας. Η βάση στα σχολεία κατεβαίνει στο 9,5 για να διευκολυνθεί δήθεν η ροή
των μαθητών στη σχολική διαδρομή. Είναι σαν να θέλουμε να περιορίσουμε
τους αρρώστους όχι με θεραπεία αλλά ορίζοντας ό τι ο πυρετός αρχίζει στο 39. Εμείς προτείναμε να μην υποβιβάσουμε τα κριτήρια, αλλά να
ενισχύσουμε τους πιο αδύναμους. Επιστρέφουν άκριτα οι λεγόμενοι αιώνιοι φοιτητές. Ωστόσο οι
πανεπιστημιακές σπουδές πρέπει να ολοκληρώνονται σε τακτό χρονικό
διάστημα για να είναι επίκαιρες και δομημένες. Εμείς προτείναμε να δοθεί μία τελευταία ευκαιρία μόνο σε όποιον ενδιαφέρεται να ολοκληρώσει τις
σπουδές του σε σύντομο χρονικό διάστημα με επικαιροποίηση των μαθημάτων
του. Η διοίκηση των ΑΕΙ επιστρέφει στην απομόνωση και στην εσωστρέφεια.
Καταργούνται τα Συμβούλια Ιδρύματος, όπου συμμετείχαν πολλοί από τους
καλύτερους Έλληνες Καθηγητές του εξωτερικού και χάνουμε την πολύτιμη
εμπειρία τους, που μας παρείχαν εντελώς αφιλοκερδώς. Εμείς προτείναμε
αντί να καταργηθούν τα Συμβούλια Ιδρύματος να αξιολογηθεί η δράση τους
και να ληφθούν, όπου χρειάζεται, διορθωτικά μέτρα. Η εκλογή των Πρυτανικών και των άλλων Πανεπιστημιακών Αρχών επιστρέφει
στις χειρότερες μέρες εξάρτησης από κομματικούς και συνδικαλιστικούς
φορείς, μέσω της συμμετοχής σε αυτές φοιτητών και διοικητικών υπαλλήλων. Οι φοιτητές, όπως και οι διοικητικοί υπάλληλοι πρέπει να εκφράζονται
για τα πανεπιστημιακά ζητήματα που τους αφορούν, όχι όμως με συμμετοχή
στις εκλογές των οργάνων, αλλά με την εκλογή δικών τους αντιπροσώπων. Το άσυλο επιστρέφει στην παλιά του ρύθμιση, όπου η είσοδος στα
πανεπιστήμια επιτρέπεται σε όποιον θέλει να μπει. Ξέρουμε που είχε
οδηγήσει η κατάσταση αυτή. Εμείς προτείναμε η είσοδος να επιτρέπεται για λόγους μόνο πανεπιστημιακούς και να οργανωθεί ειδικό σώμα
πανεπιστημιακής φύλαξης.
Via
from adieXodos.gr http://ift.tt/1ACtnh9
via IFTTT
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου