Με «γκρίνια» και σοβαρές ενστάσεις ξεκίνησε ο εθνικός διάλογος για την
Παιδεία στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων...
της Βουλής, με τα κόμματα της αντιπολίτευσης να ζητούν από τον υπουργό Νίκο Φίλη να πάρει πίσω όλες
τις διατάξεις εκπαιδευτικού χαρακτήρα που έφερε στη Βουλή τους
τελευταίους μήνες, προκειμένου να έχει νόημα η συζήτηση, «τορπιλίζοντας» την πρωτοβουλία της κυβέρνησης, ενώ υπήρξε κριτική για την ανύπαρκτη
ατζέντα.
Παρά την επιφυλακτικότητα των κομμάτων, ο κ. Φίλης εμφανίστηκε
αισιόδοξος για την πορεία του εθνικού διαλόγου, με στόχο να ολοκληρωθεί
τον Μάρτιο. Υποστήριξε ότι επιδίωξη της κυβέρνησης αποτελεί ο διάλογος
να είναι ισότιμος και ανοικτός, ξεκαθαρίζοντας ότι «είμαστε
διατεθειμένοι να δεσμευτούμε πολιτικά για την κοινή κατάληξη». Πρόσθεσε, δε: «Επιδιώκουμε συμφωνία, κάτι που σχετίζεται και με τη
συμπεριφορά των υπολοίπων πολιτικών δυνάμεων. Θέλουμε να λύνουμε
προβλήματα». Απάντησε ακόμη στις επικρίσεις για νομοθετήματα παράλληλα με τον εθνικό
διάλογο, λέγοντας ότι είμαστε αναγκασμένοι να προωθούμε ρυθμίσεις και
εκτός διαλόγου για την εύρυθμη λειτουργία της εκπαίδευσης. Ο κ. Φίλης παραδέχθηκε ότι γνωρίζει τις ενστάσεις και τις καχυποψίες από τους προηγούμενους διαλόγους και τόνισε ότι δεν μπορεί να διαβεβαιώσει
πως δεν θα συμβούν τα ίδια, επισημαίνοντας ότι «ως κοινωνία και ως
εκπαίδευση είμαστε αναγκασμένοι να δεχτούμε ότι στερεότυπα και
νοοτροπίες δεν πρέπει να θεωρούνται δεδομένα». Σύμφωνα με τον υπουργό, ο διάλογος θα γίνει σε «τρεις δρόμους»: πρώτη η
επιτροπή διαλόγου υπό τον καθηγητή κ. Λιάκο, με συμμετοχή ειδικών.
Δεύτερη η επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, όπου δίνεται η δυνατότητα
διακομματικής συζήτησης. «Ελπίζουμε όχι με όρους πολιτικής
αντιπαράθεσης, να αναζητήσουμε σύμπλευση. Να οργανώσετε κύκλο δημόσιων
συγκεντρώσεων, ώστε να μη μείνουν μόνοι οι ειδικοί ή οι πολιτικοί»
σχολίασε ο υπουργός. Τέλος, τρίτος δρόμος το ΕΣΥΠ, το Εθνικό Συμβούλιο
Παιδείας που, όπως είπε, έχει περιπέσει σε νάρκωση εδώ και πολύ καιρό.
Με πρόεδρο τον καθηγητή Νίκο Θεοτοκά επιχειρούμε την ανασυγκρότησή του. Εκεί ο διάλογος θα είναι πιο εξωστρεφής. Παράλληλα θα αξιολογηθεί και
από την επιτροπή εμπειρογνωμόνων η έκθεση του ΟΟΣΑ» διευκρίνισε ο
υπουργός.
Από την πλευρά της ΝΔ η Σοφία Βούλτεψη ανέφερε ότι «καλούμεθα να πάρουμε μέρος σε ένα διάλογο μέσα από τετελεσμένα» και ξεκαθάρισε ότι το κόμμα
της διαφωνεί στα πάντα με τον ΣΥΡΙΖΑ, οπότε αναρωτήθηκε ποιο το νόημα
του διαλόγου.
Ανέφερε μάλιστα ότι η αξιωματική αντιπολίτευση θα συμμετάσχει στον
εθνικό διάλογο για την Παιδεία, ξεκινώντας από εκεί που τον άφησε η
κυβέρνηση της ΝΔ, ενώ άσκησε κριτική για την ανυπαρξία συγκεκριμένης
θεματολογίας, που θα γίνει ο διάλογος. «Επιφυλασσόμαστε» είπε η κυρία
Βούλτεψη και πρόσθεσε ότι «θα προσπαθήσουμε να είμαστε παρόντες». Ζήτησε από την κυβέρνηση «να μην πάμε σε προσχηματικό διάλογο». Ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Δημήτρης Κωνσταντόπουλος κάλεσε το υπουργείο
Παιδείας «να πάρει πίσω» όλες τις παρεμβάσεις και τις τροπολογίες, ενώ
άσκησε μεγάλη κριτική στον κ. Νίκο Φίλη, ο οποίος προανήγγειλε την
κατάθεση νομοσχεδίου για την έρευνα, όπου θα περιλαμβάνονται και
διατάξεις για πανεπιστήμια.
Ζήτησε, δε, από τον υπουργό να δεσμευτεί ότι το αποτέλεσμα του εθνικού
διαλόγου θα οδηγήσει σε νομοθετικές πρωτοβουλίες, μόνο εάν υπάρξει
συναίνεση των 2/3 της Βουλής και της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων. Την απόσυρση των νομοθετικών ρυθμίσεων της κυβέρνησης ζήτησε και ο
Γιώργος Μαυρωτάς από το Ποτάμι, ενώ καταλόγισε στην κυβέρνηση ότι
κατεδάφισε τα πειραματικά και πρότυπα σχολεία» και έθεσε «κομματικά
κριτήρια» στην Παιδεία.
Ο βουλευτής έθεσε την απόσυρση ως προϋπόθεση συμμετοχής του Ποταμιού
στον εθνικό διάλογο, τονίζοντας ότι θα μπορέσει να λειτουργήσει ως μέτρο οικοδόμησης εμπιστοσύνης. «Η έννοια του διαλόγου είναι θετική, αρκεί να μην είναι προσχηματικός. Είμαστε αρκετά επιφυλακτικοί, αφού είχε πει ο
ίδιος πρωθυπουργός πως για την Παιδεία θα υπάρχει διάλογος σε βάθος
τετραετίας, αλλά ξαφνικά έφερε τα νομοθετήματα» είπε, μεταξύ άλλων.
Ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής ανέφερε όμως ότι διαχρονικά «οι
εθνικοί διάλογοι υπήρξαν το καταλληλότερο όχημα για να προωθηθεί
αντιλαϊκή πολιτική».
Τόνισε μάλιστα ότι η κυβέρνηση προσπαθεί να κρύψει «με τον φερετζέ του
διαλόγου» τα προβλήματα στην εκπαίδευση και τους νόμους-«φωτιά» που
έρχονται. «Εσείς λέγατε ότι θα καταργήσετε όλους τους μνημονιακούς
εκπαιδευτικούς νόμους» τόνισε και γνωστοποίησε την απόφαση του κόμματος
να συμμετέχει στην Επιτροπή Μορφωτικών, αλλά όχι σε άλλες επιτροπές. Ο εκπρόσωπος της Ένωσης Κεντρώων καταλόγισε στην κυβέρνηση προχειρότητα, δηλώνοντας ταυτόχρονα ότι είναι ανοιχτοί να συμμετέχουν στο διάλογο,
αλλά να βρεθούν ουσιαστικές λύσεις.
Via
Παιδεία στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων...
της Βουλής, με τα κόμματα της αντιπολίτευσης να ζητούν από τον υπουργό Νίκο Φίλη να πάρει πίσω όλες
τις διατάξεις εκπαιδευτικού χαρακτήρα που έφερε στη Βουλή τους
τελευταίους μήνες, προκειμένου να έχει νόημα η συζήτηση, «τορπιλίζοντας» την πρωτοβουλία της κυβέρνησης, ενώ υπήρξε κριτική για την ανύπαρκτη
ατζέντα.
Παρά την επιφυλακτικότητα των κομμάτων, ο κ. Φίλης εμφανίστηκε
αισιόδοξος για την πορεία του εθνικού διαλόγου, με στόχο να ολοκληρωθεί
τον Μάρτιο. Υποστήριξε ότι επιδίωξη της κυβέρνησης αποτελεί ο διάλογος
να είναι ισότιμος και ανοικτός, ξεκαθαρίζοντας ότι «είμαστε
διατεθειμένοι να δεσμευτούμε πολιτικά για την κοινή κατάληξη». Πρόσθεσε, δε: «Επιδιώκουμε συμφωνία, κάτι που σχετίζεται και με τη
συμπεριφορά των υπολοίπων πολιτικών δυνάμεων. Θέλουμε να λύνουμε
προβλήματα». Απάντησε ακόμη στις επικρίσεις για νομοθετήματα παράλληλα με τον εθνικό
διάλογο, λέγοντας ότι είμαστε αναγκασμένοι να προωθούμε ρυθμίσεις και
εκτός διαλόγου για την εύρυθμη λειτουργία της εκπαίδευσης. Ο κ. Φίλης παραδέχθηκε ότι γνωρίζει τις ενστάσεις και τις καχυποψίες από τους προηγούμενους διαλόγους και τόνισε ότι δεν μπορεί να διαβεβαιώσει
πως δεν θα συμβούν τα ίδια, επισημαίνοντας ότι «ως κοινωνία και ως
εκπαίδευση είμαστε αναγκασμένοι να δεχτούμε ότι στερεότυπα και
νοοτροπίες δεν πρέπει να θεωρούνται δεδομένα». Σύμφωνα με τον υπουργό, ο διάλογος θα γίνει σε «τρεις δρόμους»: πρώτη η
επιτροπή διαλόγου υπό τον καθηγητή κ. Λιάκο, με συμμετοχή ειδικών.
Δεύτερη η επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, όπου δίνεται η δυνατότητα
διακομματικής συζήτησης. «Ελπίζουμε όχι με όρους πολιτικής
αντιπαράθεσης, να αναζητήσουμε σύμπλευση. Να οργανώσετε κύκλο δημόσιων
συγκεντρώσεων, ώστε να μη μείνουν μόνοι οι ειδικοί ή οι πολιτικοί»
σχολίασε ο υπουργός. Τέλος, τρίτος δρόμος το ΕΣΥΠ, το Εθνικό Συμβούλιο
Παιδείας που, όπως είπε, έχει περιπέσει σε νάρκωση εδώ και πολύ καιρό.
Με πρόεδρο τον καθηγητή Νίκο Θεοτοκά επιχειρούμε την ανασυγκρότησή του. Εκεί ο διάλογος θα είναι πιο εξωστρεφής. Παράλληλα θα αξιολογηθεί και
από την επιτροπή εμπειρογνωμόνων η έκθεση του ΟΟΣΑ» διευκρίνισε ο
υπουργός.
Από την πλευρά της ΝΔ η Σοφία Βούλτεψη ανέφερε ότι «καλούμεθα να πάρουμε μέρος σε ένα διάλογο μέσα από τετελεσμένα» και ξεκαθάρισε ότι το κόμμα
της διαφωνεί στα πάντα με τον ΣΥΡΙΖΑ, οπότε αναρωτήθηκε ποιο το νόημα
του διαλόγου.
Ανέφερε μάλιστα ότι η αξιωματική αντιπολίτευση θα συμμετάσχει στον
εθνικό διάλογο για την Παιδεία, ξεκινώντας από εκεί που τον άφησε η
κυβέρνηση της ΝΔ, ενώ άσκησε κριτική για την ανυπαρξία συγκεκριμένης
θεματολογίας, που θα γίνει ο διάλογος. «Επιφυλασσόμαστε» είπε η κυρία
Βούλτεψη και πρόσθεσε ότι «θα προσπαθήσουμε να είμαστε παρόντες». Ζήτησε από την κυβέρνηση «να μην πάμε σε προσχηματικό διάλογο». Ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Δημήτρης Κωνσταντόπουλος κάλεσε το υπουργείο
Παιδείας «να πάρει πίσω» όλες τις παρεμβάσεις και τις τροπολογίες, ενώ
άσκησε μεγάλη κριτική στον κ. Νίκο Φίλη, ο οποίος προανήγγειλε την
κατάθεση νομοσχεδίου για την έρευνα, όπου θα περιλαμβάνονται και
διατάξεις για πανεπιστήμια.
Ζήτησε, δε, από τον υπουργό να δεσμευτεί ότι το αποτέλεσμα του εθνικού
διαλόγου θα οδηγήσει σε νομοθετικές πρωτοβουλίες, μόνο εάν υπάρξει
συναίνεση των 2/3 της Βουλής και της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων. Την απόσυρση των νομοθετικών ρυθμίσεων της κυβέρνησης ζήτησε και ο
Γιώργος Μαυρωτάς από το Ποτάμι, ενώ καταλόγισε στην κυβέρνηση ότι
κατεδάφισε τα πειραματικά και πρότυπα σχολεία» και έθεσε «κομματικά
κριτήρια» στην Παιδεία.
Ο βουλευτής έθεσε την απόσυρση ως προϋπόθεση συμμετοχής του Ποταμιού
στον εθνικό διάλογο, τονίζοντας ότι θα μπορέσει να λειτουργήσει ως μέτρο οικοδόμησης εμπιστοσύνης. «Η έννοια του διαλόγου είναι θετική, αρκεί να μην είναι προσχηματικός. Είμαστε αρκετά επιφυλακτικοί, αφού είχε πει ο
ίδιος πρωθυπουργός πως για την Παιδεία θα υπάρχει διάλογος σε βάθος
τετραετίας, αλλά ξαφνικά έφερε τα νομοθετήματα» είπε, μεταξύ άλλων.
Ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής ανέφερε όμως ότι διαχρονικά «οι
εθνικοί διάλογοι υπήρξαν το καταλληλότερο όχημα για να προωθηθεί
αντιλαϊκή πολιτική».
Τόνισε μάλιστα ότι η κυβέρνηση προσπαθεί να κρύψει «με τον φερετζέ του
διαλόγου» τα προβλήματα στην εκπαίδευση και τους νόμους-«φωτιά» που
έρχονται. «Εσείς λέγατε ότι θα καταργήσετε όλους τους μνημονιακούς
εκπαιδευτικούς νόμους» τόνισε και γνωστοποίησε την απόφαση του κόμματος
να συμμετέχει στην Επιτροπή Μορφωτικών, αλλά όχι σε άλλες επιτροπές. Ο εκπρόσωπος της Ένωσης Κεντρώων καταλόγισε στην κυβέρνηση προχειρότητα, δηλώνοντας ταυτόχρονα ότι είναι ανοιχτοί να συμμετέχουν στο διάλογο,
αλλά να βρεθούν ουσιαστικές λύσεις.
Via
from adieXodos.gr http://ift.tt/1YHu8h4
via IFTTT
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου